Tillsammans kan vi göra skillnad!!

Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Stockholm, en bricka i spelet!

Av Grim Rosendahl Svanberg - 7 juni 2012 19:52

Del 1


Fuerteventura, Köpenhamn, Helsingfors, Tallinn, Barcelona, Kreta, Thessaloniki, Hanioti, Rhodos, Paris, Sharm el Sheikh. Det är de underbara städerna utanför Sverige som jag än så länge har satt min fot i. Jag vill beskriva mig själv som en väldigt spontan person med många bollar i luften. Med det så menar jag, att jag har många ideér för mig dagligen. Jag har många intressen, men liksom alla så har jag ett fåtal intressen som sticker ut lite extra i mängden, Sport, skriva och resa.


Jag har spelat handboll sedan barnsben och gör det än, skriva har jag alltid haft ett väldigt gott öga för. Så kommer vi till det sista, att resa. Det är något som ligger mig varmt om hjärtat. Jag älskar spontalitet, att upptäcka nytt och bakgrunden bakom det hela. Från att vandra i en ravin på Kreta till att stå på Eiffeltornet i Paris. Att uppleva nytt betyder oerhört mycket för mig. Alltid när jag ska åka ifrån Stockholm så får jag en känsla I kroppen, svårt att beskriva känslan, men en positiv sådan. Det är som ett lugn som sakta drar in i kroppen. Det är många som inte uppskattar att resa och ser bara att det är krångligt, dyrt och jobbigt, det respekterar jag. Man kan inte ha samma intressen och uppskatta exakt samma saker. Alltid när jag har bokat en resa så blir jag fullkomligt exalterad I kroppen, längtan och förhoppningarna blir stora som berg.


I Mars månad var jag i Frankrikes romantiska och vackra huvudstad Paris. Vi tog beslutet en vecka innan och bokade sedan en roadtripp dit över helgen. Dagarna blev fullbokade från morgon till kväll, det finns obeskrivligt mycket man vill se och göra där. Vi hann med att gå in i den gigantiska och himmelska fina kyrkan Nottredam. Vi besökte dessutom Louren, Eiffeltornet, Triumfbågen och  Armémuseet. Vi hann med mer än vad jag hade trott, men det finns än mycket kvar att se i den fina staden.


 

Minuterna innan vi ska ta klivit in i Louvren. 

 
 
Ingen bild

Timmy

8 juni 2012 00:16

Här har du en jämlike! Att packa resväskan och dra iväg, vare sig det är över flera månader till "weekends" - är fan det bästa som finns. Upptäckterna, människorna och kulturerna och allt som hör till upplevelsen är så fruktansvärt berikande att få ta del av under sin livstid. Vi får vara tacksamma över att vi har den möjligheten. Det tänker jag ofta på när jag reser till platser, där förhållandena är så extrema och mycket sämre än här i Sverige; så inser och uppskattar jag att jag har det så jävla bra här hemma. Paris är för övrigt en underbar stad! /Timmy

Grim Rosendahl Svanberg

23 juni 2012 11:13

Det är verkligen underbart, som du säger vare sig det är över fler månader eller en weekend.I det tänket är jag väldigt lik dig, för jag tänker nämligen också oerhört ofta på vilka skillnader det är på plats till plats. Vi får vara obeskrivligt glada över att vi har det så bra här i Sverige. Vilket land skulle du rekommendera att resa till?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grim Rosendahl Svanberg - 19 juli 2012 17:52

Varje kväll när jag ska tacka för dagen och försöka somna in. Så slår alltid en och samma tanke mig. – Tänk att just nu så är det flera miljoner människor som är i behov av hjälp, och här ligger jag. I en mjuk säng. Ett kylskåp fyllt med mat, e...

Av Grim Rosendahl Svanberg - 19 juli 2012 13:18

Det ska bli riktigt härligt att få vara ledig hela helgen måste jag få säga, med start imorgon. Jag misstänker att det kommer bli ganska mycket roligt att göra. Det är många vänner som är på humör att hitta på saker samt vill ses. Jag ska dessutom fö...

Av Grim Rosendahl Svanberg - 18 juli 2012 18:02

Dagen har än så länge varit rolig med många härliga personer i korridorerna runt om kring i huset. Just nu sitter jag och funderar på hur jag ska lägga upp småtimmarna efter jobbet. Det är ju fortfarande några arbetstimmar kvar. Jag tror faktiskt att...

Av Grim Rosendahl Svanberg - 18 juli 2012 13:29

Hallå på er! Vilket hagel som störtade ner över Stockholm under förmiddagen, det var länge sedan jag stötte på ett sådant envist oväder. Men det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Jag har precis anlänt till jobbet, men tycker ...

Av Grim Rosendahl Svanberg - 17 juli 2012 15:21


 Svensk damhandboll kan jämföras med en stjärnhimmel Det kryllar av unga handbollsstjärnor i landet   Argentina, Tjeckien, Spanien och Serbien är några skickliga lag som tillsammans delade en gemensam nämnare. Alla fick nämligen skrivas som för...

Ovido - Quiz & Flashcards