Tillsammans kan vi göra skillnad!!

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Grim Rosendahl Svanberg - 1 juli 2012 15:12

Våga inspirera!

Det gör ont inombords i mig när jag tänker på hur människor runt om i världen lider av extrem fattigdom. Familjer som varje dag gör allt för att sina barn ska få mat. Vissa dagar är kanske en skål ris det enda de får i sig. Andra dagar kanske det inte blir någon mat alls, eller möjligtvis en skål med ris till. Tillgången till rent vatten är för mig här i Sverige en självklarhet, men för vissa inte ens en möjlighet. Jag skäms obeskrivligt mycket när jag klagar på små saker i min vardag. Mina problem blir som en fis i rymden i jämförelse många andra runt om i världen. Jag beundrar starkt människor som jobbar för att förbättra och utveckla samhällen, där sådant här främst äger rum. Kärlek till er! Tillsammans kan vi göra skillnad.


Jag beundrar även människor som sysslar med det dom brinner för. Strunta i vad andra människor tycker och tänker ibland, kör ditt eget race! 

Syssla med det du brinner för! 

Av Grim Rosendahl Svanberg - 1 juli 2012 10:20

Helgerna går så himla snabbt känner jag. Igår kväll var jag ute på stan med massa vänner 

och det var jättetrevligt måste jag uppriktigt sagt säga! Vi började kvällen hos en vän 

till mig, sedan dök fler och fler upp. När tiden väl var inne så hoppade vi in i en taxi med sikte

mot stan!


Idag har vi mycket att se framemot, först ska jag ut och äta middag med några i stan, 

vilket jag ser framemot! Sedan är det EM - FINALEN ikväll mellan det minst sagt

svårslagna laget Spanien och Italien med spelare såsom Balotelli, Maggio och för att

inte tala om Pirlo, en säkrare straffskytt får man leta länge efter. 


 

En glad kille med stora förväntningar inför kvällens final!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards