Tillsammans kan vi göra skillnad!!

Alla inlägg den 14 juli 2012

Av Grim Rosendahl Svanberg - 14 juli 2012 13:57

Klockslaget visar 14:10 och det innebär då att det inte är många timmar kvar tills jag får gå hem för dagen. Det ska tanmej tusan bli awesome för att vara tydlig nog! För sedan är jag ledig i hela två dagar, greatgreat! Tanken är då att jag ska försöka utnyttja dessa dagar till att sova ut och ladda om inför kommande vecka, samt avverka några joggingturer av olika slag. Då försäsongen går av stapeln om ungefär tre veckor med några lägren inbokade, bland annat i Finland. Då vill man såklart inte känna sig underlägsen utan mer visa vem som bestämmer på planen;)


Jag har verkligen haft fullt upp hela den här veckan, från morgon till kväll. Med allt ifrån, sommarfest på sr, till grillparty och utehäng i parker. Allt sådant uppskattas grymt mycket, men jag misstänker att även denna kväll kommer bli händelserik!:)

Av Grim Rosendahl Svanberg - 14 juli 2012 09:54

”Vår största ära är inte att aldrig falla utan att resa oss upp var gång vi faller”. (Konfucius)


Antagning.se är hemsidan som mycket fokus har legat på under de senaste dagarna. Det handlar givetvis om ansökningarna till Universitetet. Till en början så vill jag givetvis ge alla som kom in på sina respektive kurser och program ett stort och varmt grattis. Det är alltid roligt att få se människor spritt glada. Dock är inte det vad jag hade tänkt lägga min fokus på i denna text. Jag vill faktiskt fokusera på människorna som tyvärr inte kom in på sina sökande kurser. Somliga var möjligtvis mer föreberedda på sitt resultat och besked, än andra. I vilket fall, det är naturligtvis inte kört bara för att du inte kom in den här gången. Jag förstår givetvis om många är väldigt besvikna och lessna just nu, men försök att kasta det åt sidan. Man måste vara bestämd på sin sak, så är det bara. Vare sig det handlar om att komma in på ett Universitet eller bli fotbollsstjärna.


”Logiken kan ta dig från punkt A till punkt B. Fantasin kan ta dig vart som helst” Albert Einstein

Det är nu ännu viktigare att du står fast vid din dröm och fortsätter att lägga upp nya delmål för att nå dit. Det finns andra vägar att ta, sök igen, igen och igen. Det viktigaste av allt är att du som individ inte ger upp, ge aldrig upp! Visa motgångarna att du är ännu starkare. Även fast du för stunden kanske känner dig som världens svagaste människa. Försök visa motsatsen, stärk ditt självförtroende och säg dig själv att det här inte ska hindra min resa.

 

"Man missar 100 % av de skott man inte skjuter". (Wayne ’’The Great One’’ Gretzky)

 

 Detta inspirerar mig stort till att drömma.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards