Tillsammans kan vi göra skillnad!!

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Grim Rosendahl Svanberg - 3 juli 2012 17:58

Hallå där, lyssna nu!  Som jag tidigare har nämnt i min blogg så är halva Stockholms befolkning bortresta i takt med semesterveckor och vad det nu kan vara. Det gäller dock inte alla, vi är fortfarande många människor kvar här i Stockholm, arbetare så som semesternjutare. Jag vill då ställa mig själv den stora frågan – Vad finns det att göra i Stockholm under Juli/Augusti månad? Utbudet av fritidsaktiviteter är större än vad många tror. Det finns så mycket mer att göra förutom att sola, bada och promenera i Gamla stan. Skansen och Gröna Lund är två högaktuella populära aktiviteter på sommaren. Fast förutom det så kan man ta bussen ut till Hellasgården som uppriktigt sagt är ett väldigt avslappnat och mysigt naturställe. Där du utöver att promenera i skogen, plocka svamp och spela fotbollsgolf även kan fika och fiska. Låter inte det lockande? Då finns det många båtar som tar dig ut till Stockholms skärgård över dagen, där du kan prova på att paddla kajak, grilla eller vad du nu känner för att tillfredsställa dig med. Sedan så får vi inte glömma Stockholms mittpunkt, eller närmare bestämt Stockholms innerstad. Uteserveringar, restauranger och parker finns det gott om. Blir du osäker på vad du vill göra vid en ledig dag så kan du alltid prova på något av det här vetja!!:)


 

Påväg ut på en kajaktur runt Stockholms innerstad, fridfullt är förnamnet av vad det är!

Av Grim Rosendahl Svanberg - 3 juli 2012 14:49

Shiiiit vilket göött väder vi får ta del av idag!! Just nu sitter jag på jobbet med brillorna vid min sida. Suget för att dra ut och sola är stort, funderar på att gå ner till radiohusets gård, när jag får tid över!! Hoppas att ni alla som är lediga idag ligger vid någon strand eller park och solar nu!:)

Av Grim Rosendahl Svanberg - 3 juli 2012 11:37

Tidigt på söndagsmorgonen när jag loggade in på min blogg och skulle kolla igenom några kommentarer. Så blev jag bokstavligt talat väldigt chockad när jag upptäckte en speciell kommentar. Jag har tydligen med en obeskrivlig tur slumpmässigt blivit uttagen till en bloggtävling i några fåtal varierande kategorier. Sjukt roligt!! Jag vill mer än gärna delta och nu hoppas jag för all del på det bästa!!!    

 

En glad och chockad grabb!!:)

Av Grim Rosendahl Svanberg - 3 juli 2012 09:34

Tisdag förmiddag och kaffekokaren är i fullgång. Jag jobbar kväll även idag, skönt med varierande arbetstider! Ikväll ska jag ut med min bror och träffa några härliga kusiner till oss, det ska bli grymt trevligt! Min tanke är att åka in till stan direkt från jobbet, annars blir det så krångligt. På Återseende under dagen!!:)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards