Tillsammans kan vi göra skillnad!!

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Grim Rosendahl Svanberg - 2 juli 2012 17:42

En kilometerlång strand, ett ljusblått hav och ett magiskt ljud från vågorna. Solstolarna står uppradade vid min sida, stranden börjar svalna i takt med solens nedgång. Snäckorna fyller strandkanten i likhet med tropiska stenar. Utsikten över havet är bedårande, ett förtrollande vatten och ett tropiskt klimat. Jag och flickvännen min, slår oss ner och mer romantiskt kan det inte bli. Sagolikt, är vad det där. Vi lägger oss raklånga på stranden, med utsikt på det fantastiskta vattnet och stjärnorna. Ett lugn tar sig in i kroppen, andningarna blir allt mer mjuka och semesterkänslan blir verklig. Vågornas läte blir likt en nattsaga, och sakta somnar vi in tillsammans. Tystnaden därefter blir obeskrivlig och känslorna blir allt mer starka.

Den drömrika upplevelsen håller igång natten lång och sakta in på morgonkvisten. Vi vaknar upp till soluppgången, himlen är nästan röd och vattnet genomskinligt. Stranden värms långsamt upp och där ligger vi, jag och min flickvän. Kärleken strålar genom våra ögon och hennes leende blir oemotståndligt. Värmen i kroppen känner jag inte igen, men att jag är kär är ett faktum.


Juste, jag är ju singel...glömde nästan det i skrivande stund!


 

Vad finns det att säga, beautiful, I like!

Av Grim Rosendahl Svanberg - 2 juli 2012 11:37

Almedalsveckan – Politikernas vecka


Almedalsveckan äger rum i Gotland och startar idag och har med det arrangerats där i över fyrtio år. Grunden till Almedalsveckan är de politiska partierna som tillhör riksdagen. Detta är en viktig vecka för politisk engagerade människor, som vill vara med och debattera samhällsfrågor. Intresset för den politiska veckan blir starkare för var år som går. 2011 års rekordsiffra är nu slagen, med 1476 godkända evenemang i kalendariet. Veckan innefattar åtta dagar och från 2009 så genomförs den alltid under vecka 27. Samtliga rikspolitiska partier har en var sin ”tal” dag i veckan. Dagarna består av bland annat seminarium, debatter och presskonferenser.


Detta är åtta väldigt intresseväckande och häktiska dagar som kommer att hjälpa dig att få svar på många samhällsfrågor. Det finns stora möjligheter att skapa kontakter med varandra. Jag hade själv gärna åkt dit, men jag har jobb att sköta istället. Så jag får följa det direkt från radiohuset i Stockholm istället, vilket inte heller är så dumt! Men jag tänkte uppdatera er om vad som händer där så gott jag kan.


 

Almedalsveckan är igång och det skålar vi för!


Av Grim Rosendahl Svanberg - 2 juli 2012 10:39

Gårkvällen var väldigt lyckad vill jag säga. först åt jag och några vänner till mig en

god middag på Fridays stureplan. Därefter kunde vi inte bestämma oss vart vi skulle

se EM - finalen. Det var tanmej tusan fulllt överallt, så tillslut blev det så att vi hamnade 

hemma hos Emma. Matchen i sig har jag egentligen inte så mycket att säga om.

Spanien visade än en gång varför de är regerande Värld och Europamästare. De är i

en helt annan klass, oslagbara är vad dom är just nu. Jag tycker att EM gick för snabbt,

men nu är det bara att börja ladda inför OS!!


Idag jobbar jag eftermiddag, så sovmorgonen satt där den skulle imorse, om vi säger så.

Sedan tänkte jag försöka hinna med ett gympass under kvällens gång! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards