Tillsammans kan vi göra skillnad!!

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Grim Rosendahl Svanberg - 19 juli 2012 17:52

Varje kväll när jag ska tacka för dagen och försöka somna in. Så slår alltid en och samma tanke mig. – Tänk att just nu så är det flera miljoner människor som är i behov av hjälp, och här ligger jag. I en mjuk säng. Ett kylskåp fyllt med mat, en tvättmaskin och en garderob fylld med rena kläder. Jag har ett fast jobb och många underbara vänner. Tacksamheten för att jag har det så bra går inte att beskriva med ord. På samma gång som jag verkligen är så obeskrivligt glad över hur bra jag har det. Så gör det ont inom mig när jag tänker på hur många barn det finns runt om i världen som lever på gatorna och som knappt har mat för dagen. Små barn som ska klara sig själva i en stor värld. Jag försöker visa min omtanke genom att skänka pengar till olika organisationer. Jag är säker på att många har förståelse för det här. Men jag tror att för att man ska få sig en riktigt verklig och ärlig förståelse så måste man åka till ett berört land för att se samhället utifrån sina egna ögon. Det är något jag ska göra inom en snart framtid.


Tillsammans kan vi göra skillnad!

Av Grim Rosendahl Svanberg - 19 juli 2012 13:18

Det ska bli riktigt härligt att få vara ledig hela helgen måste jag få säga, med start imorgon. Jag misstänker att det kommer bli ganska mycket roligt att göra. Det är många vänner som är på humör att hitta på saker samt vill ses. Jag ska dessutom försöka forsätta att hålla i mitt seriösa försäsongsschema med gym och fys. Det e la gött va!!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards