Tillsammans kan vi göra skillnad!!

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Grim Rosendahl Svanberg - 6 juli 2012 23:30

God afton allesammmans, hoppas ni har en härlig fredag!


Det var en trevlig morgon på jobbet idag, jag fick den stora äran att vägleda Stefan Löfven (Socialdemokraternas nya partiordförande) till rätt radiostudio. Vilket var väldigt trevligt, han var pratglad av sig och det uppskattade jag starkt, skoj var det! När klockan började närma sig 11:30, så var det dags för mig att tacka för denna jobbvecka, och på samma gång rikta in siktet mot Landet. Närmare bestämt Nyköping trakterna, landskapet Sverige erbjuder är fantastiskt på alla sätt. Jag ska ladda upp bilder imorgon, för det räcker inte att beskriva med ord. Men det är helt magiskt, åkrarna, landsvägarna, vattnet och vad det nu kan vara. Hörni, vid tillfälle, åk ut till landsbygden!!


Ikväll var jag och min mors man ute med båten på jakt efter gammelgäddan, någon gammelgädda blev det dock inte, fast en och annan Abborre fick vi glädje oss åt. Ja, i alla fall två, om vi ska vara ärliga i vårt utlåtande. Sedan till det tråkiga, tången glömde vi hemma och en liten gädda satte sig så hårt på kroken att vi tillslut inte hade något val.. resten kan ni räkna ut själva.., vi gjorde vårt yttersta, men den här gången räckte det inte till. Nu ligger jag i ett litet gästhus, väldigt mysigt. Fast det hade varit trevligt med sällskap! för mamma och CO är bosatta i ett annat hus. Nix fillewix, nu ska jag knyta mig och diskutera dagen med John Blund. God natt på er!

Av Grim Rosendahl Svanberg - 6 juli 2012 09:31

Viljan om att inspirera människor ligger mig varmt om hjärtat. Jag vill hjälpa människor att hitta sitt rätta ”jag”. Att följa sin egen väg, våga drömma utan några funderingar på vad andra människor tycker och tänker.


Det är viktigt att man redan vid grunden av sin uppväxt påbörjar ett byggande på sitt självförtroende. Det kommer i framtiden ge dig en väldig nytta, vill jag lova. Hinder kommer du möta på under resans gång, men det är där du ska bevisa vem som är den svaga respektive starka personen. Man ska aldrig syssla med saker som man inte känner sig bekväm med. Din personlighet och ditt yttre ger utstrålning på vem du är. Stå för det, vik dig inte och om någon tillexempel menar att du är en fegis om du inte gör det här, eller det där. Strunta för all del i hans eller hennes kommentarer, vännerna har lärt känna dig för den du är, och ingen aning. Vill de vara din vän så får de respektera dig för den du är, annars kan de dra. Som jag nämnde ovan, våga dröm. Att drömma tillhör vardagen, för att uppfylla en dröm så måste du ha tron och hoppet för att lyckas.


Din vilja till målet är den betydelsefullaste och bestämmer du dig för att lyckas. Så kommer du sannorlikt att lyckas på ett och annat sätt. Vill du bli bäst i en sport, så kommer det kräva tid, engagemang och vilja. Det gäller allt. För många räcker det att bli bra, men vill du bli bäst. Jobba, jobba och jobba, eller träna, träna och träna, det är vad som gäller då. Som jag brukar säga, träning ger färdighet. Det stämmer, vill jag lova. Resultat kommer visa sig med tidens gång. Men för att nå dit du vill, så måste du ha tålamod. Man blir knappast bäst på en dag.


Jag vill med hjälp av människor skapa hopp om att inget är omöjligt, så länge du själv har tron och viljan. Människor är bra på att prata ner varandra, men oavsett om någon talar om för dig att du aldrig kommer kunna bli bäst på tillexempel en sport eller att sjunga. Så är det alltid i slutendan upp till vad du själv vill. Det handlar om att träna, träna och träna. Arbeta, arbeta och arbeta.

Men det viktigaste av allt, ge aldrig upp!

Av Grim Rosendahl Svanberg - 6 juli 2012 06:19

God morgon och hoppas att ni alla får en grym fredag!   Väskan och fiskespöt är packat och klart, det står fint till i mitt kontor just nu. Känslan när man vaknar upp och det är fredag är alltid lika skön, fast ännu skönare när man dessutom ska iväg över helgen! Ska bli AWESOME!! Ser framemot att få hoppa i båten och att få ta mig an en joggingtur på landsbygden. Mer avslappnat kan det ej bli!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards