Tillsammans kan vi göra skillnad!!

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Grim Rosendahl Svanberg - 12 juli 2012 17:27

Hallåå på er!! Nu har jag avverkat fyra morgonpass i rad och det har givit sina avtryck i mig,

men imorgon är det sovmorgon som gäller, för jag börjar inte förrän vid 13:00! Woow vad skönt

det ska bli.:) 

 

Kollade igenom bildarkivet några år tillbaka och mitt i allt så dök den här bilden upp. Jag hade dessutom en kommentar sparad med bilden, - "du är ett lodrätt uttryck för ett vågrätt begär", det är väll bara att hålla med, typ..

Av Grim Rosendahl Svanberg - 12 juli 2012 11:57

 VisFestivalen i Västervik 2012


Festivallivet är igång på allvar i Sverige. De populärare festivalerna så som Peace and love, gatufesten i Sundsvall, Hultsfred, Putte i parken och Summerburst är dock redan avslutade. Likaså Roskilde i Danmark. Detta är festivalerna som jag säkerligen tror har flest besökare. Fast förutom dessa så har vi ju fler festivaler som äger rum runt om i landet. Bland annat Storsjöyran (27-28 Juli) i Östersund, men också Visfestivalen i Västervik. Med handen på hjärtat, hur många av er läsare har hört om den här festivalen förut? Själv om jag ska vara ärlig så tror jag inte att det handlar om allt för många, men jag kan givetvis ha fel! I alla fall, Visfestivalen går av stapeln idag i Västervik och pågår i två dagar framöver, (12 – 14 Juli). Inte nog med att det är en jättehärlig traditionell festival, så är Västervik dessutom en väldans go och trevlig stad! Något att lägga till minnet;)


Juste, sommarfesten igår var väldigt lyckad tycker jag. En god kombination med härliga människor och en underhållande stämning. Sådant uppskattar jag alltid!


Av Grim Rosendahl Svanberg - 12 juli 2012 06:48

Juli månad!

Solsemestrar, landställen, söder till norr, öst till väst. Ja, att resorna går på högvarv vid denna tidpunkt är redan bekräftat. Vädret är inget vi hyllar för i Sverige för stunden, men vad gör det.. ”kläder efter väder” det finns så mycket annat att hylla för istället! Nu vet jag dock inte hur ni känner, men själv mår jag så oerhört bra över att bara veta om att det är Juli månad och där med sommarlov för många. Vi människor lyser upp på ett helt annat sätt. Att dessutom inse att jag själv har semester under nio dagar snart, gör inte saken sämre. Så får vi för all del inte glömma att vi redan har fått äran att få följa EM i fotboll under ett par veckors tid, och snart ska vi även få ta del av OS i London. Göttare än mos, å mos som är så gött!!:)

 

Ja men visst, svårslagen bild eller? Tänkte väll!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards